UutisetSääNetti-TVTV-opasKarttaSoMeHakuPalaute
Blogiarkiston etusivulle

"Aikuiset ihmiset, älkää tulko festareille, olkaa kotona!"

Aaro Amppari, maanantai 23.6.2008 klo 11:47

Mielestäni Kotiteollisuuden Hynynen on jo pitkään ollut positiivisella tavalla mielenkiintoinen persoona. Näin olen ajatellut hänestä jo viime vuosituhannelta saakka. JH on rempseällä, (etelä-)karjalaisella tyylillään aina sanonut sanottavansa lupsakalla tavalla suoraan - turhia kaunistelematta, turhia liitoittelematta.

Viime aikoina Hynysen kiilto on kuitenkin silmissäni hieman himmennyt - sekö muka on "äijää", että kirosanat lentelevät Äijät-nimisessä TV-ohjelmassa? Mielestäni siitä on äijyys kaukana. Myös tänään hämmästyin Hynysen kommenttia RMJ:stä:

"Enkä tosiaan ymmärrä, miksi niin kutsutut "vip-ihmiset" vaivautuvat tulemaan festareille ja hengailemaan täällä. Luulisi, että heillä olisi omat mökit ja huvijahdit, ja perheet, joiden kanssa juhannusta viettää..."

Tottakai esiintyminen on paljon mukavampaa, kun yleisö tietää/tajuaa, mistä oikeastaan on kyse. Kuitenkin, jos joku pieni vähemmistö on isoilla festareilla valmis lyömään rahaa tiskiin siitä, että pääsee "VIP-alueelle", niin mitä sitten? Sieltähän se osa Hynysenkin palkkiosta tulee. Ihmetyttää, että mitä hemmettiä joku Hynysen tapainen kaveri tällaisesta asiasta kehtaa valittaa... festarit ovat festareita ja klubikeikat klubikeikkoja.

Jouni Hynynen haukkui festareiden vip-vieraat

Surrurrur taas ensi kertaan!

Jaa: Facebook | Twitter

Kommentit: 36 kpl

  1. No on se varmaan melko turhauttavaa esiintyä ihmisille, joita ei voi vähempää kiinnostaa koko esitys ja jotka ovat tulleet vain vip-viinan vuoksi.

    Kvarkkipiispa, maanantai 23.6.2008 klo 16:21
  2. Videon voi katsoa tästä: http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2008/06/664100

    Ihan asiaa Hynynen tässä puhuu ja tarkottaa pintaliitäjä vip porukkaa jotka seuraa julkkiksia kun hai laivaa.

    Juha, maanantai 23.6.2008 klo 19:53
  3. Asiaa puhuu toisaalta mut niinkö sen pitää mennä et festareille saa tulla vaan tosifanit, skeitata saa vaan teinit, ja paljon seksikumppaneita saa olla ainoostaan miehillä??

    Njoo, maanantai 23.6.2008 klo 20:27
  4. VIP -meininki on sinänsä OK. Ruoka ja juoma ovat osa festarimenoa, mutta en minäkään ymmärrä ärvöttämistä tosi tärkeiden ihmisten kanssa jossain suljetussa karsinassa kuulematta / näkemättä varsinaista tapahtumaa. Parhaat jamit ovat kuitenkin aina itse alueella.

    Remo, tiistai 24.6.2008 klo 08:50
  5. Very Important Person U know, or at least better than mediocre.

    Haityö, tiistai 24.6.2008 klo 11:23
  6. on tainnut itse aaro amppari olla siellä vip tiloissa ja imassu herneen nokkaan nyt hohhoijaa. niin ja mikään rmj vip ei missään nimessä ole mikään vip sieltä löytyy loppupeleissä ne köyhimmät kuranaamat kerranki luulevat olevansa jotain kun parilla markalla päässy vip tiloihin.

    esa, keskiviikko 25.6.2008 klo 03:33
  7. Ihmetyttää, että mitä hemmettiä joku hikisen ampparin tapainen kaveri tällaisesta asiasta kehtaa valittaa..

    -Retardi-, keskiviikko 25.6.2008 klo 06:47
  8. VIP ynnämuut alueet on tarkoitettu juuri sellaisille ihmisille jotka ovat aina väärässä paikassa väärään aikaan.

    JH, keskiviikko 25.6.2008 klo 07:30
  9. amppari vedä ittes jojoon

    kt, keskiviikko 25.6.2008 klo 08:17
  10. Hynynen on oraakkeli, se mies kun puhuu niin kannattaa kuunnella, vaikka huumorimielellä jos ei muuten. Asia kommentti oli tämäkin, pörrätköön ne vip-perhoset vaikka siel LUX:issa, eivätpähän ole jaloissa kun festareilla rokataan!

    Kosovo -07, keskiviikko 25.6.2008 klo 09:24
  11. Kyllähän tuosta ampparin surinasta paistaa niin läpi se että amppari on ollu surisemassa vip-alueella ilmasen viinan perässä ja paha Jouni on sanonu rumasti. Oikeesti, mitkä hel****n festarit on sellaset joita katellaan jostain prkl vip- tiloista valkkarilasi kädessä ja "kuunnellaan" musiikkia. Festarit on festareita ja Mamban konserttikiertueet on asia erikseen, siellä saa rauhassa imeskellä skumppaa niin ettei muut häiritse. Eli ampparit ja muut VIP- pellet, pysykää pois festareilta.

    jep jep, keskiviikko 25.6.2008 klo 10:45
  12. Vip -alue on täynnä turhanpäiväisiä julkkiksia jostakin Big Brotherista tai Seiskan kolmossivulta. Niillä asioilla ei ole mitään tekemistä rock -festareiden kanssa. Pitää naamansa tunkea joka paikkaan.

    Otto, keskiviikko 25.6.2008 klo 11:26
  13. Juupa juu, taitaa olla ampparilla tullut p***at housuun kun tälläsiä kirjottaa...vipit huitsin hel***tiin...ja amppari myös!!!

    hyter, keskiviikko 25.6.2008 klo 12:11
  14. Kuules amppari, toi hynysen kommentti oli täyttä asiaa! kuten yllä on jo mainittu niin vip-alueet on wannabejulkkiksille, missä ne voi kuvitella olevansa niin v***n hienoja ja yrittää pidentää viittätoista minuuttiaan. ja pa***t! paras meno on aina festarialueella, varsinkin kun oot eturivissä rokkaamassa hyvän bändin tahdissa. ja vipeille:ryypätkää pieruu (niin ku meiän mummolla oli tapana sanoo)

    yks viksu tapaus, keskiviikko 25.6.2008 klo 12:19
  15. "VIP-teltassa" en ole ikinä käynyt ja tuskin ikinä tulen käymäänkään (vaikka kutsun sinne joskus saisinkin). Siitä huolimatta se ei ole keneltäkään pois, jos "VIP-ihmisiä" jossain RMJ:n tapaisten festivaalien "VIP-alueilla" on. Sitähän varten niitä kiertueita ja klubikeikkoja järjestetään, että tosifanit voivat käydä nauttimassa musiikista ja yhtye pääsee esiintymään niille, jotka bändiä oikeasti kuuntelevat. Harvoin festareilla pääsee samaan tunnelmaan - meitä mahtuu niin moneen. Eikä pidä myöskään unohtaa, että festavaaleilta usein käydään hakemassa ne parhaat yksittäiset tilipussit (jos joku ei sitä vielä tiennyt).

    Omista festareistakäynneistäni sen verran, että tervetuloa vaan Ilosaarirockiin - se on se minun festarini. Siellä olen toistakymmentä kertaa reppu selässä tallustanut, nurmikolla ruokani syönyt ja juomiani ryystänyt, olipahan sitten aurinko porottanut tai sadetta ripotellut.

    Hynynen, kun kerran Kotiteollisuus Ilosaarirockissa tänä vuonna soittaa, niin heitän ehdotuksen - istahdetaan viskipullon kera nurmikolle ja jatketaan aiheen puimista. Painit mielummin jätän tatamin puolelle - eipähän tule virkavallan kanssa ongelmia.

    Surrurrur taas ensi kertaan.

    -----

    Viesti Onnilta, ylläpidon puolelta:

    Amppareiden blogissa ei hyväksytä ala-arvoista kirjoitustyyliä, kuten kiroilua ja niin edelleen. Ne sensuroidaan.

    Blogimme säännöt ovat täällä.

    Aaro Amppari, keskiviikko 25.6.2008 klo 12:45
  16. Oletkos huomannut että sinut mainitaan oikein Kotiteollisuuden nettisivulla? Antaisit herra Hynysen vain olla, kaikilla on mielipiteensä ja joillakin se on erilainen kuin sinulla. Tässä tapauksessa kyllä Hynysen mielipide on se kannatetumpi.

    vulpes, keskiviikko 25.6.2008 klo 12:55
  17. No jopas! Tuostahan on otettava kuvankaappaus muistoksi.

    Jep, kaikilla on ja pitää ollakin omat mielipiteensä. En olisi vain uskonut, että Hynysen tapainen kaveri jaksaa kommentoida asiaa, koska itse lähtöasetelmakin on jo mielenkiintoinen:
    - RMJ järjestetään Porissa
    - Festaripomona on Sedu Koskinen

    Maalaisjärkikin jo sanoo, että tuosta yhtälöstä ei synny ns. perinteisiä festareita.

    Surrurrur taas ensi kertaan.

    Aaro Amppari, keskiviikko 25.6.2008 klo 13:13
  18. Kyllä se juhannus pitää mökillä viettää eikä festareilla tai baarissa.

    raja, keskiviikko 25.6.2008 klo 14:21
  19. Kuka kiroilua on äijäilyksi väittänutkään? Ja eikös äijät ohjelman tarkotus ollu tuoda esiin ammatteja joita harjoittaa ns. tosimiehet tai äijät. EI Nikulaa ja Hynystä! Vai olenko ihan hakoteillä? JA kyllähän se Suomalainen mies kiroilee jos v****taa!!

    Holopainen, keskiviikko 25.6.2008 klo 18:23
  20. Holopaisen kommenttia on muokattu, koska Amppareiden blogi ei ole oikea paikka rujolle kielenkäytölle. Seuraava esimerkiksi kirosanoja sisältävä kommentti poistetaan ilman etukäteisvaroitusta.

    Onni | Ylläpito, keskiviikko 25.6.2008 klo 19:36
  21. Hynynen ei voisi paljon paremmin kommentoida rockfestareiden VIP kuvioita. Tässä päässä laajakaistaa olla täsmälleen samaa mieltä. Painu sinä amppari puunhalaajakavereidesi kanssa vaikka paikkaan johon aurinko ei paista. Rokkifestarit on rokkifestarit, siellä ei firmojen kautta lippuja saaneita mukarokkareita tarvita.

    Huvittavin kuvio tällä saralla oli aikoinaan meidän työpaikalla, kun virkistyskerho järjesti matkan Black Sabbathin keikalle Helsinkiin.
    Lähes kaikki työpaikkamme keski-ikäiset mammat lähtivät keikalle ja ainoa syy oli se kun Ozzy perheineen oli toilaillut prime time aikaan telkkarissa viimeiset kaksi vuotta.

    Ottaa niin jumalattomasti päähän firmojen "kuuluu olla hevifani" -tyypit jotka saattavat varata keikoilata suuren osan lippuja ja sen myötä iso osa todellisia faneja jäävät ilman lippuja.

    Hitsari Jone, keskiviikko 25.6.2008 klo 22:13
  22. Mietitäänpä tilannetta:

    Onhan se nyt ihan selvää, että liikemies Sedu Koskisen (jonka tarkoitus on tehdä mahdollisimman paljon voittoa) festarit näyttävät aivan erilaiselta, kuin esimerkiksi voittoa tavoittelemattoman organisaation järjestämät festarit, joita parhaimmissa tapauksissa on järjestetty vuosikymmeniä.

    Mikäli menee puhdasverisen bisnesmiehen järjestämille festareille, niin silloin täytyy hyväksyä myös se, että ne kinkerit ovat vahvasti järjestäjänsä näköiset - perinteitä ei ole, vaan tarkoitus on tehdä rahaa (viedään esimerkiksi koko festarit toiseen paikkaan, rakennetaan ns. VIP-tilat, joilla voidaan rahastaa vaikkapa firmoja, jne.). Jos se ei miellytä, niin aina voi äänestää jaloillaan. Onhan näitä festareita (ja muita keikkoja) missä käydä ja/tai esiintyä.

    Hitsari Jone, luulen kyllä, etteivät puunhalaajat minua joukkoonsa mukaan ota. Sen verran tuota erästys sun muuta taustaa on, että jo sen takia antavat rukkaset...

    Surrurrur taas ensi kertaan.

    Aaro Amppari, keskiviikko 25.6.2008 klo 23:13
  23. Muutama kirosana tähän kohtaan.

    valivali, keskiviikko 25.6.2008 klo 23:24
  24. Kylläpäs Aaroa on haukuttu kovin sanoin näissä viesteissä. Valitettavasti Aaron fanipohja on yhtä tyhjä kuin minun viskilasini. Hynysestähän pitävät kaikki.

    Mutta,

    Hynystä "ketuttavat" ihmiset, jotka tulevat festareille ihan jostain muusta syystä kuin musiikin takia. Varsinkin nyt, kun heille on tehty vielä oma alue, ns. oma backstage. Kyseinen porukkahan on mitä ilmeisimmin tuollaista pintaliitäjää, Seiskan ja muiden sontalehtien palstoilta tuttuja turhia julkkiksia, joilla ei ole mitään tekemistä itse festareilla esiintyjien kanssa. Eli eivät itse esiinny festareilla musiikillisesti. Hynynen tahtoisi pitää festarit vain "musiikki-ihmisten" tapahtumina, eli niille, jotka esiintyvät, ja niille jotka haluavat nähdä soittajia. Nämä vip-ihmiset eivät kuulu kumpaakaan sakkiin.

    Toisaalta,

    Aaron mielestä festareiden konsepti on muuttunut. Jos rikas mies järjestää festarit omalla tyylillään, ehkä tienaten vähän lisää, niin miksei hän saisi kutsua omia ystäviään/tuttaviaan/muita heille itselleen rajatulle alueelle, varsinkaan kun tavallisen festarivieraan ei heitä tarvitse nähdä eikä kuulla? Keneltäkään se ei ole mitään pois, jos turhat julkkikset haluavat viettää Juhannuksensa RMJ:n V.I.P.-teltassa.

    Kumpikaan ei ole oikeassa eikä väärässä. Itse olen ehkä enemmän Hynysen puolella, mutta Hynysellä on ollut näitä konservatiivisia mielipiteitä ennekin, niistä en kaikista ole läheskään samaa mieltä,
    mutta ajattelin tässä edes vähän puolustella tuota nimimerkin takana luuhivaa Aaroa.

    Pekka Saarinen, torstai 26.6.2008 klo 01:29
  25. menkää ampparit kukkiinne, jos teillä semmosia on ja antakaa isojen miesten soitella rauhassa.

    Hynynen on hynynen isolla H:lla! Otattaa vietävästi kun kerrankin puhutaan asiaa niin pitää ruveta tappelemaan.

    ja vaikka aikuisen iässä olenkin, niin aion käydä edelleen festareilla, mutta siellä lavan etupuolella nauttien musiikillisesta annista täysin rinnoin (molemmin)!

    siivooja, kokkaaja, synnyttäjä, torstai 26.6.2008 klo 07:56
  26. Hynynen on Jumala!

    Hellu, torstai 26.6.2008 klo 10:57
  27. Pekka Saarinen, mukava, että toit hieman erilaista näkemystä keskusteluun mukaan. Ehkä sitä kautta joku toinenkin haluaa nähdä kolikon molemmat puolet. Kävipä miten kävi, niin haukut eivät onneksi haavoja tee.

    Ei tässä kenenkään soittamista olla kommentoitu. Kuitenkin, jos kerran Sedu Koskiselta saama tilinauha kelpaa, niin pitäisihän siihen samaan syssyyn kelvata Sedu Koskisen vieraatkin. Kuten jo alkuperäisessä merkinnässäni sanoin:

    Tottakai esiintyminen on paljon mukavampaa, kun yleisö tietää/tajuaa, mistä oikeastaan on kyse. Kuitenkin, jos joku pieni vähemmistö on isoilla festareilla valmis lyömään rahaa tiskiin siitä, että pääsee "VIP-alueelle", niin mitä sitten?... ...festarit ovat festareita ja klubikeikat klubikeikkoja.

    Aaro Amppari, torstai 26.6.2008 klo 11:40
  28. No on tuosta Hynysestä tullut vähän herkkänahkainen vai ainainen äijäilykö se sitten tuottaa tätä uhoamista hupsuissakin tilanteissa. Tiijä häntä, toivottavasti on valittanut myös suoraan Koskiselle, joka kanssa on vähän hassu tuon vippi-meinikinsä kanssa. Parrasvaloissa tuli hupsu hetki ???. Tätä piisaa.

    Otso, torstai 26.6.2008 klo 13:46
  29. Backstage on soittajille ja tekniikanväelle työmaata ja jos joutuu ruokaa/vessaan pääsyä jonottamaan pitkään sen takia, että edessä on lauma "vip":ejä arpomassa laittaako suuhun katkarapu- vai tonnikalasalaattia, tympii se ihan helvetisti!!

    Kollega, torstai 26.6.2008 klo 14:57
  30. Huvittavaa seurata tällaista kommentointia tällaisen lapsellisen asian äärellä, mut kannan korteni kekoon kaikesta huolimatta.

    Hynysen aivokoppaan menemättä, uskon herran tarkoittaneen juuri sitä mitä itsekin välttelen kuin ruttoa : olla joku olematta kukaan. Eli nykyiset festarit sekukoskisineen ja muine pelleineen ovat tehneet rokkifestareista kokkareita, joissa osa Suomen Wannabe-julkkiksista käy pyörähtämässä ja lippispäiset juntit katsoo verkkoaidan läpi ja supisee keskenään, "tuolla noi on..."

    Rockfestareiden tarkoitushan on ollut järjestää monta kiinnostavaa esiintyjää samaan paikkaan ja antaa kuuntelijoille monipuolista musiikkia kuultavakseen. Ei sinne tartte mennä patsasteleen VIP-alueelle ja kuvitella olevansa jotain, kun ei kuitenkaan ole. Ei Suomessa ole yhtään kunnon "julkkista" olemassakaan. On vain tyyppejä joilla on noussut keltainen neste otsan ja takaraivon väliin. Eikä Hynynen varmasti sitä tarkoittanut et hänen sanomisensa olisi "jumalallinen totuus". Kaikki jotka niin ajattelee joutaa sinne aidan taakse supisemaan itsekseen.

    Ja voin sanoa kokemuksesta, että hra Hynynen on tosielämässä todella rento ja mukava tyyppi, kaikkea muuta kuin itsensä korokkeelle nostava julkkis tai Äijä. Joka keikan jälkeen miehen kanssa voi käydä vaihtaan muutaman sanan, jos vain itse haluaa. Tosin mies puhuu herkästi norjaa keikan jälkeen, mut mitä sitten.

    Koko Äijä-homma on lähtenyt Suomen kansalta lapasesta. Ei ne Nikula&Hynynen mitään ÄIJIÄ ole, vaan ne ammattimiehet joiden töitä he kokeilivat sarjassa.

    On se suomalaiselle ihmiselle niin mahdotonta olla kadehtimatta henkilöä tai yhtyettä, joka on vuosien tahkoamisen jälkeen noussut suosioon, ja ihan omasta ansiostaan. Moni Hynysestä vaahtoava pissis ei edes tunne koko bändin tai sen keulakuvan historiaa. Ovat vain nähneet miehen kiroilevan telkkarissa ja kuulleet radiosta musiikkiaan. Mut on se niin miehekästä jollain nettipalstalla soittaa suutaan ja vetää herneet nenään jos joku uskaltaa joskus sanoa totuuden siemenen tai v***uilla jollekin. Olkaa miehiä/naisia ja seiskää sanojenne takana. Soittakaa poskea omalla nimellänne vaikka suoraan Hynyselle, jos hän teille edustaa jotain huonoa puolta Suomen muusikkokaartissa tai mediapersoonissa. Hynyselle kaikkine kommentteineen ja varsinkin bändin tekemänä musiikkina on Suomessa tilaus ja yleisö, ja jos ei jotakuta kiinnosta, niin pankaa silmät kiinni ja työntäkää porkkanat korviin.

    Sedu Koskiselle, Jouni Hynyselle, Ampparille ja kaikille muillekin hyvää kesän jatkoa Oulusta. Ja Hynyselle erikseen, keikoilla nähdään.

    Kottarairai, torstai 26.6.2008 klo 16:48
  31. taitaa kyseisen amppari olla sitä salibandy-porukkaa joille pitäs olla ne omat pidot.

    joopa joo., perjantai 27.6.2008 klo 09:20
  32. Olenkohan ainoa, jonka mielestä tuossa haastattelussa oli jo lähtökohtaisesti sellainen meininki, että haluttiin provosoida Hynynen vastaamaan tuolla tavoin. Hän kun on aiemminkin antanut ymmärtää mielipiteensä noista turhista julkkiksista. Vaikuttaa vähän siltä, että tuo kysymys esitettiin lähinnä siksi, että juttu saisi huomiotaherättävän otsikon.

    Hynysestä ja hänen mielipiteistään voi olla montaa mieltä, mutta miehen kovaa työmoraalia ei sovi kiistää; kuinka moni mies voi/uskaltaa sanoa, että EI halua povipommeja pyörimään oman työpaikan yhteyteen, vaan haluaa keskittyä työhönsä rauhassa?

    IForAnEye, perjantai 27.6.2008 klo 09:41
  33. Nimimerkki joopa joo, salibandy ei harrastuksiini kuulu. Salin puolella tempaus ja rinnalleveto kuuluu suosikkiliikkeisiin ja kuten aikaisemmin jo kirjoitin, painit mielummin jätän tatamin puolelle kuin kadulle.

    Aaro Amppari, perjantai 27.6.2008 klo 09:44
  34. Koska syödään?

    Loppuis ainainen kitinä ja näl, lauantai 28.6.2008 klo 15:55
  35. joo joo oot bodari hynynen osaa tehä musiikkia ja hyviä väli spiikkejä mitä herra amppari osaa muutako kirjottaa että nostaa rautaa

    oamidn, perjantai 4.7.2008 klo 18:45
  36. Bodari (siis kehonrakentaja) en ole - kunhan käyn kuntoa pitämässä yllä omaksi huviksi. Sama pätee myös tähän "kirjoittamiseen".

    Johonkinhan se aika pitää kuluttaa, niin miksipä ei sitten edellä mainittuihin, epäsäännölliseen tatamilla pyörähtämiseen sekä kielten opiskeluun. : )

    Aaro Amppari, perjantai 4.7.2008 klo 19:34